Background

söndag 19 februari 2012

Garnlindad burk

Inne hos Helena på Craft & Creativity hittar jag massor med enkla pyssel som jag bara måste göra.

Ikväll ville jag testa hennes garnlindade flaskor, men för att göra det lite enklare vid första försöket så använde jag mig av en liten konservburk.


Jag använde konservburk, tång för att trycka in kanten i öppningen lite, lim och pensel samt garnbuntar som jag fyndat på Myrorna för 3:- styck :-)
Det är helt enkelt bara att stryka lim på burken och sedan linda garnet runt, runt! Ett bra tips är att börja uppifrån...
Tänk också på att lägga skarven när man byter garn på samma ställe, så kan det få bli "baksidan".


Ett enkelt sätt att piffa till och återanvända burkar, flaskor mm!
Pyssliga hälsningar!

2 kommentarer:

  1. Kul att du blev inspirerad att testa! Burken blev superfin! :)

    SvaraRadera
  2. Hej igen! :)
    Apropå House Doctor så köpte jag papperet i PUB-huset i deras House Doctor-avdelning. Vet inte om det går att köpa på nätet...
    Lycka till med piffningen av dina tidskriftssamlare! :-)

    SvaraRadera