Background

onsdag 31 augusti 2011

Sommarens projekt

Vi har haft några fantastiska sensommardagar och därmed soliga dagar, så jag har haft möjlighet att fota sommarens projekt ordentligt - Lekstugan.
Välkommen in!


Zinkskylt från härliga inredningsbutiken Hjortgården!


Loppisfynd och morfars gamla trasmattor
 - mer behövs inte för den "perfekta" lekstugan!
Målade också en fondvägg i ljus lime-färg,
vilket tyvärr inte riktigt framgår av bilden...

Loppis-fyndat barnbord från Ikea har fått en ny och
fräsch bordskiva av en spillbit från en vaxduk.

Inte sju sorter, men varsågoda!
Rulltårtor, bulle och dammsugare har jag sytt av fleecefilt och
kakfatet har jag gjort av en gammal virkad duk som jag format
och fått stel med hjälp av hederligt trälim!
Söt tavla, som kostade hela 5 kr på loppis!

Pärongardiner av kökshandukar från Lagerhaus.

Äppelgardinerna är också kökshandukar från Lagerhaus.
Hink och fejk-frukterna är loppis-fynd.

Kökshörnan med spis som jag köpt billigt från Blocket.

Hylla i härlig passande grön färg fyndade jag på - loppis!

Spillbitar av tavellister fick ny färg lika fondväggen.
Brickan kommer från ICA Maxis sommar-rea!
Den tidigare gula lekstugan har nu fått en vit-blå kulör liknande stora huset och som pricken över i - en blå dörr!
Får man inte ha det på huset, så ska iallafall lekstugan ha en!!!
Belysningen inför vintern är också fixad, ska se om jag får till en bild i kvällsmörkret att lägga upp?


1 kommentar:

  1. Åh vad mysig den ser ut. Jag skulle också trivas där ;o) Underbara färger ni valt dit. Färgen på dörren är toppen, älskar alla blåa toner :o)

    Ha det bäst! Trevlig helg!

    SvaraRadera