Background

söndag 13 november 2011

DIY - Kuddmadrass

Hösten är en riktig tid för pyssel och i helgen har den gamla symaskinen fått jobba lite. En idé jag länge haft är att fixa en kuddmadrass till stortjejen och jag har tidigare köpt det som behövs, nämligen valfritt antal örngott samt samma antal kuddar. Örngotten sys ihop på långsidorna, sedan stoppar man i kuddarna. Klart!
Detta är resultatet:

Örngott från H&M Home och Kuddar från IKEA


Tillsätt en glad och nöjd tjej - klart!

Lätt att vika ihop.

3 kommentarer:

  1. Så enkelt och praktiskt! Kul idé!
    Kram Frida

    SvaraRadera
  2. Men åååh så snygg och fin den blev! Diggar kuddfordralen, särskilt den i mitten! :) Tack för att du delar med dig! Jag ska få en symaskin i julklapp så efter det får det nog bli en sån där mysmadrass. :)Vill oxå tacka så mkt för din uppmuntrande och värmande kommentar, jag blev jätteglad, förlåt att mitt svar dröjde dock! Kram på dig! ♥ Emmeli

    SvaraRadera
  3. Vilken fiffig idé! Jättefin! Önskar nästan att jag gillade att sy... :-)

    SvaraRadera