Background

torsdag 6 september 2012

Kort till 60-åring

Fick frågan om jag kunde göra ett kort till kollegans pappa som fyllde 60 år och det kunde jag ju inte säga nej till. Kändes som en riktigt utmaning att göra ett kort till någon jag inte känner och dessutom till en karl!
Jag hade tidigare fått stämpla upp motiv från pysslar-vännen Päivi, bla. denna charmiga snickargubbe, som jag målade med mina inlånade Pro-markers. Den blev väldigt passande då 60-åringen är en hejjare på att snickra.
Fixade egna brädor som jag skar till från ett tjockare papper och chalkade kanterna på. De stämplade siffrorna fick lite Glossy accent på sig + lite lite bling (det är ju inte varje dag man fyller 60 ju!). Pricken över i blev en skiftnyckel-brads och måttbands-bandet!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar